1953. aastal asus Californias San Diegos asuvas väikeses laboris alles alustava ettevõtte Rocket Chemical Company kolmest töötajast koosnev meeskond looma roostetõrjevahendite ja rasvatustamisvahendite tootesarja lennundus- ja kosmosetööstuse tarbeks.
Neil kulus 40 katset, et nende vee väljatõrjumise vahendi koostis toimiks, kuid 40. katsel see õnnestus. WD-40 oli sündinud. WD-40 tähendab “Water Displacement” neljakümnes valem. See nimetus on otse laboriraamatust, mida kasutas toote välja töötanud keemik.
Esimesena kasutas WD-40 äriliselt lennundusettevõte Convair, et kaitsta Atlas raketi väliskesta rooste ja korrosiooni eest. Toode töötas nii hästi, et mitmed töötajad viisid WD-40 purgid tehasest välja oma lõunasöögikarbis, et neid kodus kasutada.
Mõned aastad hiljem katsetas Rocket Chemical Company asutaja ja president Norm Larsen WD-40 aerosoolpurkidesse pakkimisega, mõeldes, et tarbijad võivad leida tootele kasutust ka oma kodustes töökodades ja garaažides.
23. septembril 1953 asutasid Norman B. Larsen, Gordon Dawson ja John B. Gregory Rocket Chemical Company.
Cy Irving asub Rocket Chemical Company presidendiks.
WD-40 ilmub esmakordselt kaupluste riiulitele San Diegos, Californias.
Ettevõtte suurus peaaegu kahekordistub, kasvades seitsmele inimesele, kes müüvad keskmiselt 45 kasti päevas oma auto pagasiruumist raua- ja spordikaupade kauplustesse San Diego piirkonnas.
Täidetakse esimene WD-40 täiskoorma tellimus, et rahuldada orkaan Carla ohvrite katastroofijärgseid vajadusi USA lahe rannikul. Seda kasutatakse üleujutuses ja vihmas kahjustatud sõidukite ja seadmete taastamiseks.
John S. Barry nimetatakse WD-40 Company presidendiks ja tegevjuhiks ning ta nimetab ettevõtte ümber selle ainsa toote WD-40 järgi.
WD-40 Company läheb börsile ja noteeritakse börsil. Esimesel noteerimispäeval tõuseb aktsia hind 61%.
Käive ulatub 50,2 miljoni dollarini. Paljud ettevõtted püüavad toota imitatsioonitooteid, minnes isegi nii kaugele, et kopeerivad väikese punase korgiga sinikollast purki.
Gerald Schlief nimetatakse WD-40 Company presidendiks ja tegevjuhiks. Hiljem nimetatakse ta juhatuse liikmeks.
WD-40 Company tähistab oma 40. aastapäeva, ületades 100 miljoni dollari suuruse müügimahu piiri. Ettevõte kuulub ka NASDAQi börsil kümne kõige kasumlikuma ettevõtte hulka.
Garry O. Ridge nimetatakse WD-40 Company presidendiks ja tegevjuhiks.
WD-40 Company lisab oma kaubamärgiportfelli Global Household Brands. X-14®, 2000 Flushes® ja Carpet Fresh® lisandumine muudab WD-40 Company kodumajapidamiste puhastus- ja hooldustoodete liidriks.
Käivitatakse 3-IN-ONE Professional tootesari. USAs võetakse kasutusele WD-40 Big Blast® pakend, mille laia ulatusega pihusti abil saab WD-40 universaalõli pihustada kiiresti ja tõhusalt suurele alale.
WD-40 Company omandab Ühendkuningriigi juhtiva vaibapuhastusvahendite kaubamärgi 1001®. Samuti laiendab ettevõte oma 3-IN-ONE Professional tootesarja, tuues turule rasvatustamisvahendi, käivitusvahendi ja kõrgtehnoloogilise määrdeaine.
WD-40 Company juurutab püsikinnitusega kõrre WD-40 Smart Straw®. Uue kõrrega saab pihustada kahel viisil: lehvikuna, kui kõrs on alla surutud ja täppispihustusena, kui kõrs on tõstetud. Smart Straw® lahendab number 1 pretensiooni WD-40 toodete suhtes: väikese punase kõrre kaotamine. 3-IN-ONE Professional sari laieneb kuiva määrdeaine kasutuselevõtuga. See aitab määrida ja kaitsta igat tüüpi pindu, jätmata maha õliseid jääke. Spot Shot Instant Carpet Stain Remover on saadaval mugavas pihustuspudelis.
WD-40 Company muudab oma kõige populaarsema suurusega WD-40 Multi-Use Product purgid Smart Straw doseerimissüsteemiks. Tänu WD-40 fänniklubi liikmete abile ilmub esmakordselt WD-40 Multi-Use Product’i 2000 kasutusvõimaluse ametlik nimekiri. Spot Shot tutvustab kahte uut päästikutoodet: Spot Shot Instant Carpet Stain and Odor Eliminator ja Spot Shot Pet.
WD-40 Company tutvustab toodet WD-40 Trigger Pro®, sama WD-40 koostisega mitte-aerosooltoodet tööstustarbijatele. WD-40 Company toob turule kaubamärgi BLUE WORKS®. BLUE WORKS on ainult tööstustarbijatele mõeldud tööstusstandardite teste ületava koostisega spetsiaalsete hooldustoodete sari.
Kasutades ära BLUE WORKS kaubamärgi käivitamisel saadud teadmisi, tutvustab WD-40 Company WD-40 brändi alla kuuluvate professionaalidele suunatud parimate eritoodete sarja WD-40 Specialist. See sisaldab veekindlat silikoonmäärdeainet, kaitsvat valget liitiummääret ja patenteeritud Blu Torch™ tehnoloogial põhinevat rooste-eemaldit.
WD-40 Company loob kaubamärgi WD-40 BIKE, mis keskendub ainult jalgrattaspordiga seotud hooldustoodetele. WD-40® BIKE kõrgtehnoloogiliste hooldustoodete tootesari pakub erinevaid tooteid, sealhulgas märja ja kuiva keti määrdeaineid, rasvatustamisvahendit, vahutavat jalgrattašampooni ja raami kaitsevahendit.
WD-40 Company tähistab oma 60. aastapäeva. WD-40 Specialist tootesari on kasvanud kaheksa tooteni. Lisatud on viis täiendavat toodet, sealhulgas rooste-eemaldaja, pikaajalise toimega korrosiooniinhibiitor, mustuse- ja tolmukindel kuiv määrdeaine, masinate ja mootorite rasvatustaja ning elektrikontaktide puhastussprei. WD-40 Specialist’i sarja edu tõttu otsustab WD-40 Company lõpetada BLUE WORKS kaubamärgi toodete tootmise.
WD-40 Company tutvustab USAs kõrt WD-40 Flexible Straw™. 8-tolli pikkuse kinnitatud painutamisel kuju säikitava kõrrega saab jõuda kättesaamatutesse kohtadesse: kitsastesse torustikesse, mootoriplokkide taha, raskesti ligipääsetavate hingede ja rullikuteni ning teistesse sarnastesse kohtadesse.
2016. aastal lisandub WD-40® Specialist® perre neli uut suure jõudlusega määret. Nende täiustatud tehnoloogia tuleb toime spetsiifiliste kõrge temperatuuri, rõhu ja niiskusega seotud väljakutsetega, võimaldades samal ajal vahetada neid töö käigus ilma ristsaastumist põhjustamata.
© 2025 WD-40 Company.
Kõik õigused kaitstud